A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Селятинська громада
Чернівецька область, Путильський район

За два місяці цього року аудитори фіскальної служби Буковини додатково поповнили бюджет на 6,7 мільйонів гривень

Дата: 18.03.2019 16:49
Кількість переглядів: 80

Фахівці управління аудиту впродовж січня – лютого цього року провели 21 документальну перевірку платників податків -  юридичних осіб (у січні-лютому 2018 року таких перевірок було 33). Серед яких 11 планових та 10 позапланових - про це повідомляють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.

За результатами перевірок у січні – лютому 2019 року донараховано узгоджених податкових зобов’язань на понад 4,7 млн. грн., що на 2,0 млн. грн. більше відповідного показника 2018 року.

Ще, під час перевірок контролери зменшили від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 5,2 мільйонів гривень, що дасть  змогу уникнути несплату цього податку в наступних звітних періодах.

Також зменшено 0,2 мільйони гривень залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Із донарахованих сум за актами перевірок поточного та минулих років  впродовж січня-лютого надійшло до Зведеного Бюджету понад 6,7 млн. грн., що перевищує надходження того року на 2,3 млн. грн.

У відомстві звертають увагу, що у центрі їхньої уваги лише представники бізнесу, що мають  високі податкові ризики - тобто ці платники застосовують схеми ухилення чи є учасниками кримінальних оборудок. Натомість платники податків з низьким ступенем ризику дедалі рідше потрапляють в поле зору податкового аудиту.

Це підтверджують і результати контролю. До прикладу, під час перевірки суб’єкта господарювання – здійснює діяльність у сфері перевезень пасажирським транспортом міського та приміського сполучень, виявлено та зруйновано схему ухилення від оподаткування під час сплати ПДВ та прибутку. За даним фактом податкові аудитори донарахували понад 1,1 млн. грн. платежів до бюджету.

 

ДФС Буковини: актуальні запитання – відповіді щодо застосування РРО

У яких випадках фізичним особам - підприємцям - платникам єдиного податку необхідно обов’язково застосовувати РРО?

Підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО з використанням РК та КОРО при здійсненні роздрібної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів).

РРО не застосовуються платниками єдиного податку: першої групи; другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Водночас ці норми не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Постановою Кабміну від 16.03.2017 р. № 231 затверджено «Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій».

Нагадаємо, з 01.01.2019 р. на підставі змін, внесених Законом № 2628, фізичні особи - підприємці другої - четвертої груп при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від обсягу доходу протягом календарного року повинні застосовувати РРО.

Вироби медичного призначення - це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абзац 13 ст. 2 Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Лікарський засіб - це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі - АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абзац 2 ст. 2 Закону України від 04.04.96 р. № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»).

Отже, платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів у разі:

перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 млн грн;

здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

здійснення реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України, п. 1 «Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій», затвердженого постановою Кабміну від 23.08.2000 р. № 1336.

Які документи потрібно надавати покупцю при продажу товарів, якщо ФОП - «спрощенець» не застосовує РРО?

РРО та РК не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які відносяться відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Водночас суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) на його вимогу чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12.05.91 р. № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів».

Отже, підприємець - платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

Зазначена норма передбачена п. 15 ст. 3, п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

При зміні відомостей у платника єдиного податку необхідно подати відповідну заяву про зміни у строки, встановлені ПКУ

Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до п. 299.1 ст. 299 ПКУ реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Згідно з п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку: прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті); податкова адреса суб’єкта господарювання; місце провадження господарської діяльності; обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності; ставка єдиного податку та група платника податку; дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування; дата реєстрації; види господарської діяльності; дата анулювання реєстрації.

При цьому у разі зміни відомостей, передбачених п. п. 1 - 5 п. 299.7 ст. 299 ПКУ, до реєстру платників єдиного податку в день подання платником відповідної заяви вносяться відповідні зміни (п. 299.8 ст. 299 ПКУ).

У разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи - підприємця або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін (п. 298.4 ст. 298 ПКУ).

Якщо змінилася податкова адреса суб’єкта господарювання, місце провадження господарської діяльності, види господарської діяльності, заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ст. 298 ПКУ).

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Строки подання заяви на зміну ставки та групи платників єдиного податку визначені в п. 293.8 ст. 293 ПКУ.

Отже, для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей платник має подати відповідну заяву про зміни у строки, встановлені ПКУ. За бажанням платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора