Служба охорони праці у закладі загальної середньої освіти

Дата: 24.10.2022 10:54
Кількість переглядів: 244

Нещасний випадок з прибиральницею службових приміщень в одному із закладів загальної середньої освіти Вижницького району спонукав черговий раз нагадати про організацію охорони праці та безпеки життєдіяльності в установах і закладах освіти. Сучасні заклади загальної середньої освіти мають у своєму використанні велику кількість навчального обладнання, об'єкти підвищеної небезпеки, якими є котельні для обігріву приміщень, виробниче, енергетичне, вентиляційне обладнання, парові і водогрійні котли, посудин, що працюють під тиском та багато іншого. Разом з тим, служби охорони праці у таких закладах практично відсутні. В кращому випадку обов'язки відповідального за охорону праці покладаються на одного із заступників директора закладу загальної середньої освіти. Ефективність роботи такої служби охорони праці бажає бути набагато кращою. Особливо це стосується щодо роботи з технічним і обслуговуючим персоналом.

В зв'язку з цим, звертаємо увагу на те, що  відповідно до ст.13 Закону України "Про охорону праці" роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, створює відповідну службу і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання.

Створення служби охорони праці  регламентує стаття 15 цього Закону. Отже, керівник навчального закладу зобов'язаний створити службу охорони праці (СОП), де працює 50 і більше осіб, з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку, з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. 

Крім цього, організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, обов'язки відповідальних осіб з охорони праці у сфері освіти визначає Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затверджене наказом МОН від 26.12.2017 № 1669 (далі — Положення № 1669). На це вказує підпункт 2 пункту 1 розділу IV Положення № 1669: Керівник закладу освіти (ректор, директор, завідувач) відповідно до Типового положення про службу охорони праці створює в закладі освіти службу охорони праці, безпеки життєдіяльності, яка безпосередньо підпорядковується йому; призначає відповідальних за організацію роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності в закладі освіти та визначає їх функціональні обов’язки, забезпечує функціонування системи управління охороною праці. Розділи V,VІ і VІІ Положення № 1669, відповідно, регламентують організацію робіт з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час проведення науково-дослідної діяльності в закладах освіти, під час позакласної, позашкільної діяльності та під час адміністративно-господарської діяльності в закладах освіти. 

Безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог несе роботодавець.

На рівні управлінь освіти органів місцевого самоврядування створюють службу охорони праці відповідно до Типового положення (пп. 2 п. 2 розд. ІІІ  Положення № 1669).

Тобто, служба охорони праці органу місцевого самоврядування не може замінити службу охорони праці закладу освіти. Вона може координувати, узагальнювати і допомагати у роботі цієї служби. 

Пріоритетним завданням керівника залишається збереження життя і здоров'я учасників трудової діяльності. Саме тому, керівник закладу освіти повинен розуміти, що, забезпечуючи налагоджену роботу з охорони праці в системі освіти, він забезпечує здорові і безпечні умови роботи, попередження травматизму, безпечну експлуатацію будівель, обладнання і технічних засобів навчання, створює оптимальний режим життєдіяльності.

 

Ігор ТИМИК - в.о. начальника Вижницького відділення управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь