До відома населення
До місцевих бюджетів Чернівецької області за десять місяців 2024 року надійшло понад 4,9 млрд грн податкових платежів
До місцевих бюджетів Буковини за підсумками січня - жовтня 2024 року спрямовано 4 млрд 906,1 млн грн. Обсяги податкових надходжень зросли до аналогічного періоду минулого року на 23,3 відсотки, що становить 927,6 млн грн. Повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Теодозія Чернецька.
За її словами традиційно, основною фінансовою частиною доходів місцевих скарбниць краю, а це майже 73 відсотки, є податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло 3 млрд 48,7 млн грн.
Наступною важливою складовою наповнення місцевих бюджетів став єдиний податок, платники якого додали 854,7 млн грн. Ще одним вагомим внеском в місцеві бюджети краю є майнові податки, платежі від яких склали 729,0 млн грн. Передусім це плата за землю – 504,0 млн грн, податок на нерухоме майно – 222,3 млн грн та податок на транспорт – 2,7 млн грн.
Також, забезпечує фінансову стабільність місцевих громад акцизний податок з роздрібного продажу, сума надходжень склала - 109,3 млн грн.
Крім того місцеві бюджети від представників буковинського бізнесу отримали податку на прибуток – 65,5 млн грн, плату за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального в сумі 15,1 млн грн, за користування лісом, надрами й водою – 25,3 млн грн, інші надходження – 58,5 млн грн.
Продаж підакцизних товарів здійснюється тільки через РРО/ПРРО з попереднім програмуванням
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що суб’єкти господарювання, які проводять розрахункові операції у готівковій/безготівковій формі під час торгівлі підакцизними товарами зобов’язані дотримуватись вимог п. 11 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, відповідно до яких такі суб'єкти зобов'язані проводити розрахункові операції через РРО/ПРРО. Для підакцизних товарів використовується режим програмування РРО/ПРРО, при якому зазначається код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, ціни товарів та облік їх кількості. При роздрібній торгівлі алкогольними напоями також необхідно зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серію та номер).
Наголошуємо: повнота обсягів розрахункових операцій (виторгів), проведених через РРО/ПРРО, є важливим чинником повноти декларування обсягів отриманих доходів суб’єктами господарювання, а відтак і реальністю задекларованих та сплачених ними податків, зокрема, податку на прибуток підприємств, податку на доходи фізичних осіб, акцизного податку тощо.
Зауважуємо, що ДПС застосовує виключно ризикоорієнтовний підхід при організації фактичних перевірок, зосереджуючись на діяльності платників податків, які ухиляються від виконання своїх податкових обов’язків, зокрема, щодо використання РРО або ПРРО при проведенні розрахунків.
Звертаємо увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», вбереже суб’єктів господарювання від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
Правильність заповнення реквізитів платіжної інструкції засвідчується власноручним, або електронним підписом
Фахівці відділу обліку платежів та зведеної звітності управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що Постановою Правління Національного Банку від 29.07.2022 № 163, затверджно Інструкцію про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг (далі Постанова №163).
Ця Інструкція визначає:
1) порядок ініціювання та виконання платіжних операцій за рахунками користувачів платіжних послуг (далі - користувач), які відкриті в надавачів платіжних послуг з обслуговування рахунку (далі - надавач платіжних послуг);
2) обов'язкові реквізити платіжної інструкції, вимоги щодо їх заповнення;
3) порядок виконання надавачами платіжних послуг заходів щодо арешту коштів на рахунках користувачів.
Вимоги цієї Інструкції поширюються на ініціаторів, надавачів платіжних послуг і обов'язкові для виконання ними.
А також визначено вживані терміни та їх значення. Зокрема:
платіжна інструкція - розпорядження ініціатора надавачу платіжних послуг щодо виконання платіжної операції;
платіжна операція - будь-яке внесення, переказ або зняття коштів незалежно від правовідносин між платником і отримувачем, які є підставою для цього;
платник - особа, з рахунку якої ініціюється платіжна операція на підставі платіжної інструкції;
Ініціатор заповнює реквізити платіжної інструкції державною мовою з урахуванням вимог, зазначених в указівках щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі. Ініціатор має право заповнювати реквізити платіжної інструкції латинськими літерами, якщо це передбачено правилами платіжної системи / внутрішніми правилами надавача платіжних послуг.
Надавач платіжних послуг приймає до виконання надану ініціатором платіжну інструкцію за умови, що платіжна інструкція оформлена належним чином та немає законних підстав для відмови в її прийнятті.
Платник заповнює обов'язкові реквізити платіжної інструкції, оформленої у паперовій формі, від руки/із застосуванням технічних засобів або надавач платіжних послуг платника за згодою платника заповнює платіжну інструкцію із застосуванням технічних засобів.
Правильність заповнення реквізитів платіжної інструкції надавачем платіжних послуг платника із застосуванням технічних засобів платник засвідчує власноручним/електронним підписом.